Náměty na hry

Sluchové rozlišování

1. Poznáváme různé zvuky - za zády dítěte vytváříme různé zvuky, např. trháme papír, klepeme lžičkami...

2. Určíme si jedno slovo v textu, které se často vyskytuje a vždy, když ho dítě uslyší, musí ťuknout rukou o stůl (např. Honza v pohádce O Honzovi).

3. Vytleskáme dítěti určitý rytmus a dítě ho napodobí.

4. Vymýšlíme slova, která začínají na určité písmeno.

Soustředění

1. Všechno lítá, co peří má: jmenujeme různá zvířata, věci... a dítě zdvihne ruce, pokud je to pravda.

2. Pantomima - např. místo zpívání dohodnutého slova předvedeme pohyb.

3. Stolní hry - dáma, šachy, lodě, piškvorky...

Paměť

1. Dítěti uložíme tři úkoly najednou, které pak postupně provede (např. Přines mi mléko z lednice, potom si vyndej z tašky penál, a pak vypni televizi apod.).

2. Předvedeme dítěti tři pohyby za sebou, které pak dítě opakuje.

3. Hrajeme Kimovy hry v nejrůznějších variantách (např. Rozložíme na stůl 10 věcí, dítě si je minutu prohlíží, pak zakryjeme a dítě vyjmenovává...).

4. Balení kufru - Až pojedu na prázdniny, vezmu si do kufru pláštěnku. Dítě opakuje a pokračuje - Až pojedu......pláštěnku a ...

5. Kniha s jednoduchými verši, říkadly... dítě se pravidelně učí nazpaměť jednoduché dvojverší (dva řádky každý den).

6. Napíšeme např. 15 zvířat, která dítěti 3x přečteme, pak si dítě vybavuje, co si zapamatovalo, chválíme i malé úspěchy. 7. Nakreslíme na papír 4 kolečka vedle sebe, do každého dáme jiný počet knoflíků, dítě si pozorně prohlíží, po chvíli zakryjeme a dítě musí na další papír se stejnými kolečky umístit odpovídající počet knoflíků.

8. Vytváříme obrázky ze sirek - zakryjeme a dítě musí sestavit obrázky zpaměti.

Vyjadřovací schopnosti

1. Na myšlenou: na něco myslíme (např. zvíře), dítě se musí dotazy, na které odpovídáme jen ano-ne, dopátrat, o co se jedná.

2. Střídavě vyprávíme jednoduchou známou pohádku nebo dle vlastní fantazie vymýšlíme střídavě svoji.

3. Na vlastnosti - říkáme podstatná jména a dítě rychle musí říct vhodné přídavné jméno (např. stůl - dřevěný, ...).

4. Vysvětlujeme návštěvníkům z cizí planety (např. Co je to dům?...).

5. Losujeme obrázky (vystříhané z časopisu) a každý o svém musí říct tři věty.

Rozvíjení tvořivosti

1. Shromažďujeme obr. z časopisů a vytváříme koláž - obr. různě nalepujeme, kombinujeme, dítě vymýšlí legrační spojení (např. Lev s hlavou žirafy...).

2. Dítě udělá na papír vodovkami různě barevné skvrny, pak papír přeloží, aby se skvrny obtiskly a smíchaly, po uschnutí vymyslí název obrázku...

3. U běžných předmětů v domácnosti vymýšlíme, na co by se daly ještě použít (hrnec - hudební nástroj, koš na prádlo - trefovat míčkem...).

4. Nakreslíme několik čar, koleček, čtverečků...dítě je dotváří dle vlastní fantazie...

5. Zpíváme písničky a dítě navrhuje jejich doprovod (např. lžičkami o sebe, vytleskáváním, pantomimou...).

6. Pantomima - předvádění nálad či různých činností a dítě hádá.

7. Malujeme a vymýšlíme názvy výtvorů...

© 2022 2. třída ZŠ Čáslavice. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky